Sprawdź ofertę

Poradnik.
Jak szukać pracy?

czytaj więcej
Zanim zaczniesz szukać pracy
Co należy zrobić zanim przystąpisz do poszukiwania pracy?

Informacje o wolnych miejscach pracy
Jak i gdzie szukać informacji o wolnych miejscach pracy?

Jak poprawnie napisać CV?
CV to Twoja wizytówka zawodowa - dowiedz się jak je poprawnie napisać.
Wzory CV
Pamiętaj - CV jest Twoją wizytówką! Pobierz jeden z naszych wzorów.
Jak poprawnie napisać listy motywacyjny?
List motwacyjny daje Ci możliwość zaprezento-wania swoich zalet.
Przed rozmową kwalifikacyjną
Przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej to wstęp do powodzenia na rozmowie.
Rozmowa kwalifikacyjna
Zaprezentuj się najlepiej, a zyskasz w oczach rekrutera.
Najskuteczniejsze sposoby poszukiwania pracy
Jakie są najbardziej skuteczne sposoby, aby znaleźć najlepszą pracę?
Porady dla kandydatów bez doświadczenia
Co zrobić, gdy nie masz jeszcze doświadczenia zawodowego?

Jak szukać pracy?

Najskuteczniejsze sposoby poszukiwania pracy

Pamiętaj – aby mieć dobrą pracę, trzeba potrafić skutecznie ją znaleźć!
Oczywiście w dzisiejszych czasam praca samo może Cię znaleźć, ale czy to będzie ta najlepsza oferta? Może warto także samemu zobaczyć oferty dostępne na rynku. 

Oto informacje o tych najbardziej skutecznych metodach poszukiwań pracy.

Bezpośredni kontakt z pracodawcą.
Na początek ważne jest, aby zrobić sobie listę firm, do których chcesz aplikować. Następnie zadzwonić do firmy i spróbować się skontaktować z osobą odpowiedzialną za rekrutację. Jeżeli Ci się to uda to możesz bezpośrednio zainteresować tą osobę swoją kandydaturą – wtedy dowiesz się jakie są możliwości pracy, będziesz mógł przesłać swoje dokumenty aplikacyjne do tej osoby i zostaniesz w jakimś stopniu przez nią zapamiętany. Nie zawsze jednak to się udaje. W takim przypadku poproś o informację w jaki sposób można przesłać swoje dokumenty aplikacyjne i zrób to.

Stworzenie profilu zawodowego w dostępnych portalach społecznościowych/zawodowych: 
Aby dać się znaleźć możesz strworzyć swój profil zawodowy na portalach społecznościowych/zawodowych, na których kandydatów poszukują rekruterzy. Dwa największe takie serwisy to LinkedIn i GoldenLine. Tworząć tam swój profil tworzysz coś w rodzaju swojego CV, z którym mogą zapoznać się osoby poszukujące pracowników. Możesz także zaznaczyć odpowiednie opcje w ustawieniach, aby było widać, że poszukujesz pracy.

Firmy doradztwa personalnego i pośrednictwa pracy.
Najlepiej zarejestrować się w ich bazach danych lub przesłać CV. Firmy te mają wiele różnych ofert pracy, gdyż wyszukują pracowników dla różnych firm i na różne stanowiska pracy. Polecamy przesłać CV do takich firm nawet, gdy aktualnie nie mają adekwatnych do Twoich kwalifikacji ofert pracy, gdyż taka oferta może się u nich pojawić nawet następnego dnia.

Przeglądanie ogłoszeń – portale internetowe.
Jest to najbardziej popularna forma poszukiwania pracy, ale niekoniecznie najbardziej skuteczna. Nie można jej jednak lekceważyć, gdyż aktualnie dzięki możliwościom jakie daje internet stanowi bardzo ważne źródło o ofertach pracy.
Dzięki wielu portalom poświęconym pracy możesz mieć szybko (za pomocą powiadomienia e-mailem) informację o nowych ofertach adekwatnych do Twoich kwalifikacji. Warto więc też się tam zarejestrować.

Pamiętaj - każda droga jest dobra, a nasza rada jest taka, aby zarejestrować się wszędzie, gdzie to tylko możliwe, gdyż nic Cię to nie kosztuje (oprócz czasu), a dzięki temu znacznie zwiększysz swoje szanse.
inne porady